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30/05/2016
à 18:26
Probleme demarrage
Avatar thumb
teckel fou
4 réponses
Expertise débutant Utilisateur plus de 5 ans
6

bonjour
hier j avais un problme check voyant clignotant 2 fois puis 5fois mais demarrer nickel mais un bruit au niveau du moteur .ce soir le voyant check ne s allume plus mais ne demarre plus.j i comprand rien?
merci

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Réponse de Avatar1gsante, le 30/05/2016 à 19:20
Expertise (non renseigné) Utilisateur (non renseigné)
1

Regarde aussi niveau piston
Peux être un fin de vie mais je suis pas mecano????

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Réponse de Avatar1teckel fou, le 30/05/2016 à 19:33
Expertise débutant Utilisateur plus de 5 ans
0

bonjour .demarre avec les cables .bonne compression
merci

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Réponse de Avatar1pilote53, le 31/05/2016 à 13:01
Expertise connaisseur Utilisateur plus de 5 ans
1

Bonjour,

Je vous ai copier et coller se qu'il y a de noté sur le manuel technique en anglais.
(faite la traduction sur google traduction ou autres).


12.CHECKING OF ENGINE SPEED SIGNAL(ESS)CIRCUIT

Fault code number is displayed by MIL

CHECKING CIRCUIT

TACHOMETER

ECU

32 : ESS(ENGINE SPEED SIGNAL)

Coupler terminal is based on the side of Wire-Harness.

CHECK PROCEDURE

1) Turn off the ignition key .

2) Check the ESS coupler is loose, or bad.

If there is no problem, check the resistance of tachometer.

3) Check the resistance between each terminals and ground.

Measuring terminal: B electric wire "ARTH, ECU NO. 32 (B/Y:BLACK/YELLOW) " ARTH

The resistance between each terminals and ground :

If the measured resistance value is abnormal, replace the part with new one.

Refer to ( ) for assembly and disassembly

Remark : Measuring unit of voltage : Resistance [ ]

4) If the measured resistance and continuity are abnormal,

. Replace the tachometer with new one, and it rechecks.

5) If the resistance and continuity are normal, contact the tachometer coupler.

6)Turn on the ignition key.

7) Measure the voltage or tachometer of wire harness for ECU check.

Measuring terminal: B electric wire "G electric wire = Output Voltage: battery voltage

Measuring terminal: ECU No. 32(B/Y: BLACK/YELLOW) ~ G electric wire = Output voltage: 9[V]~15[V]

Measuring terminal: ECU No. 32(B/Y: BLACK/YELLOW) ~ G Measuring the output voltage of electric

wire, using the PVA(peak voltage adapter) multi-tester tool.

Remark : Measuring unit of voltage : Voltage[V]

If the measured voltage is normal,

Check the ‘B/Y’ electric wire, ‘B’ electric wire, ‘G’ electric wire to see

if they have been broken or have short- circuited if there is a bad

contact of terminal No. 32 of ECU coupler.

If there is no problem in wires, ECU has is broken.

Replace the ECU with new one, and recheck it.

If the measured voltage is abnormal,

Check the ‘B/Y’ electric wire, ‘B’ electric wire, ‘G’ electric wire to see if they have been

broken or have short- circuited.

8) After fault repaired, To erase the memorized fault code in the ECU is refer to how to remove the fault code(5-10)

Bon courage

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Réponse de Avatar1samysky35, le 01/06/2016 à 14:55
Expertise connaisseur Utilisateur plus de 5 ans
1

Bonjour, ca ressemble a une batterie hs ... j ai eu la meme chose ... si la batterie a plus de 3 ans , changez la et ca devrait etre bon ;-)

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