Notice OLYMPUS WS-450S

Forum OLYMPUS WS-450S

Posez vos questions aux autres utilisateurs OLYMPUS WS-450S, il sont là pour vous aider !

Les fils de discussion sont l’endroit où partager votre expérience avec les autres membres du groupe, leur poser vos questions, et répondre aux leurs.

POSEZ VOTRE QUESTION

26/01/2014
à 13:28
Choix du format d'enregistrement
Avatar thumb
Jmar81
1 réponse
Expertise connaisseur Utilisateur plus de 5 ans
0

Bonjour
Choix du format d'enregistrement Expérience d'un utilisateur pour conférences
Merci par avance

Répondre
Réponse de Avatar1Jmar81, le 26/01/2014 à 14:36
Expertise connaisseur Utilisateur plus de 5 ans
0

ST XQ, ST HQ (stereo), HQ, SP, LP (mono)...
Differences:

ST XQ - Extra Quality Stereo - Sampling freq: 44,1kHz
Freq response: 50-19000Hz
Sampling rate: 128kbps
(this is a CD sound quality)

ST HQ - High Quality Stereo - Sampling freq: 44,1kHz
Freq response: 50-16000Hz
Sampling rate: 64kbps

HQ - High Quality Mono - Sampling freq: 44,1kHz
Freq response: 50-13000
Sampling rate: 32kbps
(radio quality)

SP - Standard Quality Mono - Sampling freq: 22kHz
Freq response: 100-8000Hz
Sampling rate: 16kbps
(analog telephone quality)

LP - Long Play Quality Mono - Sampling freq: 8kHz
Freq response: 100 - 3,000Hz
Sampling rate: 8kbps

The files sizes always double with next quality level... like if you can make 1 hour with ST-XQ on your memory stick, you get 2 with HQ-SP, 4 with HQ-mono, 8 with SP-mono and 16 hours with LP.
As you can see, SP and LP have really low freq responses (low tones and high tones are not recorded) and low bitrates. HQ should be enough for recording of lectures. ST-HQ is for concerts of course... and if you REALLY like what you're about to record, only THEN you should use XQ-ST since it actually uses CD quality settings for recording.
newbie8304997 71 months ago

Envoyer un merci ?

Activité de ce groupe d'entraide

Note moyenne du groupe
3 étoiles
Durée moyenne d’utilisation
Avis consommateur
13 avis
Aucune opinion sur OLYMPUS
Donner votre opinion sur OLYMPUS
En cours...